Nazwa procesu:
Zarządzanie budżetem urzędu
Cel procesu:
-
Właściciel procesu:
Referat Finansowy
Zakres działań w procesie:
- Zdiagnozowanie potrzeb finansowych w urzędzie.
- Opracowanie projektu budżetu urzędu.
- Prowadzenie rachunkowości urzędu.
- Opracowanie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu urzędu.
- Zarządzanie finansami urzędu.
- Nadzór i kontrola finansów urzędu.
- Działania korekcyjne, korygujące i zapobiegawcze.
Dokumenty związane z działaniami w procesie:
- Zarządzenie nr 49/08 – Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Bełżycach.
- Uchwała budżetowa.
- Uchwały zmieniające.
- Statut Gminy Bełżyce z dnia 13 grudnia 2006
Wymagania prawne:
- Ustawa o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
- Ustawa o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 roku, Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
- Ustawa o rachunkowości (Dz. U. z 2009 roku, Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
Zapisy potwierdzające działania w procesie:
Budżet Gminy, sprawozdania jednostkowe, sprawozdania kwartalne, sprawozdania roczne, bilans jednostki, rachunek zysków i strat.